1. Definitii
SORTY – Societatea SORTY TECH SRL, cu sediul in Chiajna, Judetul Ilfov, Strada Tineretului, Nr. 45B, Et.2, Ap. 9, Camera 1, J23/1138/2024, CUI RO49587570.
SITE – Domeniu
SORTY.ro si subdomeniile acestuia.
CONTINUT are urmatoarea definitie:
- toate informatiile de pe SITE care pot fi vizitate, vizualizate sau altfel accesate prin utilizarea unui echipament numeric;
- continutul oricarui e-mail trimis UTILIZATORILOR sau CLIENTILOR sai de catre SORTY TECH SRL prin mijloace electronice si/sau orice alt mijloc de comunicare disponibil;
- orice informatie comunicata prin orice mijloc de catre un angajat sau colaborator al Sorty, UTILIZATORULUI sau CLIENTULUI, conform informatiilor de contactare, specificate sau nu de catre acesta;
- informatii legate de produsele, serviciile si/sau tarifele practicate de SORTY TECH SRL intr-o anumita perioada;
- informatii legate de produsele, serviciile si/sau tarifele practicate de catre un tert cu care SORTY TECH SRL are incheiate contracte de parteneriat, intr-o anumita perioada;
- date referitoare la SORTY TECH SRL, sau alte date privilegiate ale acesteia.
SERVICIU – Serviciul de comert electronic condus exclusiv pe portiunile public disponibile ale SITEULUI, in sensul acordarii posibilitatii CLIENTULUI sa contracteze produse si/sau servicii folosind mijloace exclusiv electronice, incluzand si alte mijloace de comunicare la distanta.
MEMBRU – Persoana fizica care are sau obtine acces la CONTINUT, prin orice mijloc de comunicare (electronic, telefonic etc) sau in baza unui acord de utilizare intre SORTY TECH SRL si acesta si care necesita crearea si utilizarea unui CONT.
CLIENT – Persoana care are sau obtine acces la CONTINUT si SERVICIU, ulterior crearii CONTULUI de MEMBRU.
COMANDA – Un document electronic ce intervine ca forma de comunicare intre Vanzator si Cumparator prin care Cumparatorul transmite Vanzatorului, prin intermediul Site-ului, intentia sa de a achizitiona Bunuri si Servicii de pe Site.
Pret RRP – Recommended Retail Price, adica Pret Recomandat de Furnizor – este informatia prezentata pentru unele produse in vecinatatea pretului de vanzare (in stanga in pagini cu produse multiple, sub pretul vanzare in pagina individuala a produsului), cu font mai mic decat cel cu care e scris pretul de vanzare si culoare gri.
Pentru produsele care sunt oferite la vanzare la pretul RRP, acesta este afisat doar ca si pret de vanzare. Pretul RRP NU este un pret de referinta folosit de SORTY TECH SRL in spatiile sale si trebuie sa fie folosit doar ca informatie/recomandare de la furnizorul SORTY TECH SRL.
Afisam acesta informatie pentru a fi folosita in evaluarea comparativa a produsului si clientul intelege ca prin marcarea mai putin evidenta aceasta informatie nu este de natura sa produca confuzie si ca, la actiunea de cumparare si in Cosul Meu https://sorty.ro/cart este clar pretul de vanzare practicat pentru fiecare produs.
DOCUMENT – Prezentele Termeni si Conditii.
COMUNICARI COMERCIALE – Orice tip de mesaj trimis (cum ar fi: e-mail / SMS / Viber / telefonic / mobile push / webpush etc.) continand informatii generale si tematice, informatii cu privire la produse similare sau complementare cu cele pe care le-ati achizitionat/vizualizat, informatii cu privire la oferte sau promotii, informatii referitoare la Bunuri si Servicii adaugate in sectiunea “Cont/Cosul meu”, precum si alte comunicari comerciale, cum ar fi cercetari de piata si/sau sondaje de opinie.
CONTRACT la distanta – Conform definitiei cuprinse in OUG 34 din 4 iunie 2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative art. 2 punctul 7, astfel cum aceasta a transpus Directiva 2011/83/UE privind drepturile consumatorilor: orice contract incheiat intre profesionist si consumator in cadrul unui sistem de vanzari sau de prestare de servicii la distanta organizat, fara prezenta fizica simultana a profesionistului si a consumatorului, cu utilizarea exclusiva a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanta, pana la si inclusiv in momentul in care este incheiat contractul;
DATE CU CARACTER PERSONAL – Orice informatie privind o persoana fizica identificata sau identificabila (“persoana vizata”); in principiu, reprezinta date personale: numele si prenumele persoanei, domiciliu, adresa de email, CNP-ul, numarul de telefon, coduri de identificare client/identificator online, date de localizare etc.;
OPERATOR DE DATE CU CARACTER PERSONAL – Inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care, singur sau impreuna cu altele, stabileste scopurile si mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal;
CONSIMTAMANT al persoanei vizate – Inseamna orice manifestare de vointa libera, specifica, informata si lipsita de ambiguitate a persoanei vizate prin care aceasta accepta, printr-o, declaratie sau printr-o actiune fara echivoc, ca datele cu caracter personal care o privesc sa fie prelucrate;
PRELUCRARE – Orice operatiune/set de operatiuni asupra datelor cu caracter personal (cu sau fara utilizarea de mijloace automatizate), respectiv colectarea, inregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea, modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, divulgarea, diseminarea, punerea la dispozitie, alinierea, combinarea, restrictionarea, stergerea, distrugerea etc. (reprezentand orice fel de operatiune in legatura cu datele personale);
NEWSLETTER / ALERTA – Mijlocul de informare periodic, exclusiv electronic, asupra produselor, serviciilor si/sau promotiilor desfasurate de catre SORTY intr-o anumita perioada, fara nici un angajament din partea Sorty cu referire la informatiile continute de acesta.
TRANZACTIE – Incasare sau rambursare a unei sume rezultata din vanzarea unui produs / serviciu de catre SORTY catre Client, prin utilizarea serviciilor procesatorului de carduri agreat de catre SORTY sau prin transfer bancar, indiferent de modalitatea de livrare.
2. General
2.1. Documentul stabileste termenii si conditiile de utilizare ai Siteului/Continutului/Serviciului de catre Membru sau Client, in cazul in care acesta nu dispune de un alt acord de utilizare valid, incheiat intre SORTY si acesta. Va rugam sa parcurgeti cu atentie acest document pentru a preintampina eventuale consecinte nedorite/ neplacute, ce pot fi apreciate de catre Utilizator/ Membru/Client ca avand un impact negativ asupra datelor sale si/sau informatiilor furnizate companiei SORTY TECH SRL.
2.2. Furnizarea serviciilor si/sau a produselor va incepe imediat dupa indeplinirea tuturor formalitatilor de inregistrare cerute. Optand pentru inregistrare, Membrul sau Clientul se obliga sa furnizeze corect numele, adresa si alte informatii necesare in vederea operarii comenzilor plasate. Pentru corectarea sau actualizarea acestor informatii, accesati meniul „date personale” din cadrul aplicatiei „Contul meu”.
Prin accesarea contului si utilizarea parolei personale sunteti responsabil pentru toate actiunile care decurg din folosirea acesteia. Compania SORTY TECH SRL nu poate fi facuta responsabila pentru erorile/incidentele survenite in urma neglijentei utilizatorului privind securitatea si confidentialitatea contului si parolei sale.
2.3. Folosirea, inclusiv dar nelimitandu-se la accesarea, vizitarea si vizualizarea, Continutului/Serviciului, implica acceptarea Membrului sau Clientului la prezentele termeni si conditii; Clientul se obliga sa monitorizeze permanent termenii si conditiile care pot fi actualizate, modificate si completate. In cazul unor neintelegeri, se aplica Termenii si conditiile valabile la momentul comenzii si notificarii acestuia in scris de catre SORTY TECH SRL.
2.4. Accesul la Serviciu se face exclusiv prin accesarea siteului public disponibil sorty.ro
2.5. Prin folosirea Siteului/Continutului/Serviciului, Membrul sau Clientul este singurul responsabil pentru toate activitatile care decurg prin folosirea acestuia. De asemenea, acesta raspunde pentru orice daune materiale, intelectuale sau electronice sau de orice alta natura produse Siteului, Continutului, Serviciului Sorty sau oricarui tert cu care SORTY TECH SRL are incheiate contracte, in conformitate cu legislatia romana in vigoare.
2.6. In cazul in care Utilizatorul sau Clientul nu este de acord si/sau nu accepta prezentul Document privind termeni si conditii va trimite un e-mail pe adresa contact@sorty.ro cu precizarea motivelor si/sau solicitarilor de realizare a modificarilor intervenite.
2.6.1. De asemenea Utilizatorul sau Clientul isi poate retrage in orice moment consimtamantul exprimat intelegand sa renunte la: accesul la Serviciu, alte servicii oferite de SORTY TECH SRL prin intermediul Site-ului, in acest sens Utilizatorul sau Clientul va trimite un e-mail pe adresa contact@sorty.ro
2.6.2. In situatia in care Utilizatorul sau Clientul nu doreste a mai primi din partea companiei Sorty newslettere/alerte si/sau comunicari efectuate in scop de marketing si publicitate/promotional prin intermediul oricarui canal de comunicare (electronic, telefonic, etc) poate efectua solicitarea de DEZABONARE disponibila in cuprinsul oricarei comunicari via e-mail sau prin trimiterea unei solicitari scrise pe adresa si catre responsabilul cu protectia datelor cu caracter personal contact@sorty.ro
2.6.3. Utilizatorul sau Clientul, in conformitate cu dispozitiile si normele privind protectia datelor cu caracter personal, are dreptul de a solicita STERGEREA datelor sale personale prelucrate in scop comercial de catre SORTY TECH SRL in baza contractului agreat de parti, iar in acest sens poate formula solicitarea scrisa pe adresa si catre responsabilul cu protectia datelor cu caracter personal contact@sorty.ro
2.6.4. Utilizatorul sau Clientul poate reveni in orice moment asupra deciziei sale de a nu fi de acord si/sau a nu accepta documentul, exprimandu-si ACCEPTUL pentru documentul privind termini si conditii sub forma in care acesta va fi disponibil in acel moment.
2.7. In cazul in care Clientul a achitat contravaloarea tuturor Contractelor neonorate fata de Sorty si isi revoca acordul exprimat in favoarea Documentului pe perioada derularii unei Comenzi, Sorty va anula Comanda acestuia fara nicio obligatie ulterioara a vreunei parti fata de cealalta sau fara ca vreo parte sa poata sa pretinda celeilalte daune-interese.
2.8. Acest Site este adresat doar Membrilor persoane fizice care au cel putin 18 ani, care au parcurs etapele inregistrarii corespunzatoare si care nu au fost suspendati sau inlaturati de catre Sorty, indiferent de motivul suspendarii sau al inlaturarii. Devenind Membru, persoana declara faptul ca intruneste conditiile susmentionate.
3. Continut
3.1. Continutul, astfel cum este definit in preambul, incluzand dar nelimitandu-se la logo-uri, reprezentari stilizate, simboluri comerciale, imagini statice, imagini dinamice, text si/sau continut multimedia prezentate pe Site, este proprietatea exclusiva a Sorty, acesteia fiindu-i rezervate toate drepturile obtinute in acest sens in mod direct sau indirect (prin licente de utilizare si/sau publicare).
3.2. Membrului sau Clientului nu ii este permisa copierea, distribuirea, publicarea, transferul catre terte parti, modificarea si/sau altfel alterarea, utilizarea, legarea la, expunerea, includerea oricarui continut in orice alt context decat cel original intentionat de Sorty, includerea oricarui continut in afara site-ului Sorty, indepartarea insemnelor care semnifica dreptul de autor al Sorty asupra continutului precum si participarea la transferul, vanzarea, distributia unor materiale realizate prin reproducerea, modificarea sau afisarea continutului, decat cu acordul expres al Sorty.
3.3. Orice continut la care Membrul sau Clientul are si/sau obtine acces prin orice mijloc, se afla sub incidenta Documentului, in cazul in care continutul nu este insotit de un acord de utilizare specific si valid incheiat intre Sorty si acesta, si fara nici o garantie implicit sau expres formulata din partea Sorty cu referire acel continut.
3.4. Membrul sau Clientul poate copia, transfera si/sau utiliza continutul numai in scopuri personale sau non-comerciale, numai in cazul in care acestea nu intra in conflict cu prevederi ale prezentului Document.
3.5. In cazul in care Sorty confera Membrului sau Clientului dreptul de a utiliza sub forma descrisa intr-un acord de utilizare distinct, un anumit continut, la care Membrul are sau obtine acces in urma acestui acord, acest drept se extinde numai asupra acelui sau acelor continuturi definite in acord, numai pe perioada existentei acestuia sau acestor continuturi pe site sau a perioadei definite in acord, conform conditiilor definite, in cazul in care acestea exista si nu reprezinta un angajament contractual din partea Sorty pentru respectivul Membru, Client sau oricare alt tert care are/obtine acces la acest continut transferat, prin orice mijloc si care ar putea fi sau este prejudiciat in orice mod de pe urma acestui continut, in timpul sau dupa expirarea acordului de utilizare.
3.6. Niciun continut transmis catre Membru sau Client, prin orice mijloc de comunicare (electronic, telefonic, etc) sau dobandit de acesta prin accesare, vizitare si/sau vizualizare nu constituie o obligatie contractuala din partea Sorty si/sau al angajatului sau colaboratorului Sorty care a mijlocit transferul de continut, in cazul in care aceasta exista, fata de respectivul continut.
3.7. Este interzisa orice utilizare a Continutului in alte scopuri decat cele permise expres prin document sau de acordul de utilizare care il insoteste, in cazul in care acesta exista.
4. Contact pentru Clienti si Membri
4.1. Sorty publica pe site datele complete si corecte de identificare si contactare de catre Client sau Membru.
4.2. Prin utilizarea formularului de contact sau al serviciului prezent pe site, Membrul sau Clientul declara si accepta sa fie contactat prin orice mijloc disponibil, incluzand si mijloacele electronice, de catre SORTY TECH SRL (fara insa a exista o obligatie din partea companiei in acest sens), intelegand ca prin completarea informatiilor cu privire la datele sale de contact, precum nume, prenume, adresa de e-mail, nr. de telefon etc., aceste date urmeaza a fi prelucrate si evidentiate in baza de date in scopul imbunatatirii relatiilor comerciale, respectiv in scopul bunei desfasurari a activitatii economice si comerciale ale companiei. Pentru detalii si informatii suplimentare legate de prelucrarea si administrarea datelor tale cu caracter personal, te rugam sa vizualizezi si capitolul/articolul denumit Politica de confidentialitate.
4.3. Completarea partiala sau integrala a formularului de contact si trimiterea acestuia nu reprezinta in nici un fel un angajament din partea Sorty de a contacta Membrul sau Clientul.
4.4. Accesarea Site-ului, folosirea informatiilor prezentate in cadrul acestuia, vizitarea paginilor sau trimiterea de e-mail-uri sau notificari adresate Sorty se realizeaza in mod electronic, telefonic, sau orice alt mod de comunicare disponibil Membrului sau Clientului si Sorty, considerandu-se astfel ca acesta consimte primirea notificarilor din partea Sorty in modalitate electronica si/sau telefonica, incluzand si comunicari prin e-mail, mesaje scurte (SMS) sau prin anunturi pe site.
4.5. Clientul declara expres ca datele de contact furnizate ii apartin (adresa de email, numar de telefon, adresa de livrare) si ca vor putea fi folosite de catre Sorty in comunicarile sale cu Clientul.
5. Newslettere si alerte
5.1. In momentul in care, Membrul sau Clientul isi creaza un Cont pe Site, acceptand Documentul (Termeni si Conditii), acesta are dreptul de a-si exprima sau nu acordul cu privire la primirea de newslettere si/sau alerte din partea Sorty prin modalitate electronica si/sau telefonica, incluzand si comunicari prin e-mail, mesaje scurte (SMS) sau prin anunturi pe site.
5.2. Datele preluate de la Membru in scopul expedierii newslettere-lor si/sau alertelor, pot si vor fi folosite de catre Sorty in limitele Politicii de confidentialitate.
5.3. Renuntarea la primirea newslettere-lor si/sau alertelor de catre Membru sau Client se poate face in orice moment:
5.3.1. Folosind legatura special destinata din cadrul oricaror newslettere si/sau alerte primite (in partea de jos a e-mail-ului in sectiunea „Click aici pentru dezabonare”), acolo unde aceasta optiune este tehnic posibila;
5.3.2. Prin modificarea acceptului sau de a primi newslettere si/sau alerte si folosind pagini din zonele restrictionate, in cadrul Contului individual al Membrului, de pe sorty.ro.
5.3.3. Prin contactarea Sorty la datele de mai sus astfel cum sunt precizate in art. 2.6 si fara nicio obligatie ulterioara a vreunei parti fata de cealalta sau fara ca vreo parte sa poata sa pretinda celeilalte daune-interese.
5.4. Retragerea consimtamantului cu privire la primirea newsletter-lor si/sau alertelor nu implica renuntarea la acceptul dat pentru prezentul document si se produce efecte doar pentru viitor ulterior comunicarii intentiei de retragere.
5.5. Sorty isi rezerva atat dreptul de a selectiona persoanele carora le va trimite newslettere si/sau alerte, cat si dreptul de a elimina din baza sa de date orice Membru sau Client care si-a exprimat anterior consimtamantul de a primi newslettere si/sau alerte, fara nici un angajament ulterior din partea Sorty, sau a vreunei notificari prealabile a acestuia.
5.6. Sorty nu va include in newslettere si/sau alerte transmise Membrului sau Clientului nici un alt fel de material publicitar sub forma de continut care sa faca referire la vreun tert care nu este partener comercial al Sorty, la momentul expedierii newsletterelor si/sau alertelor.
6. Politica de confidentialitate
Depunem toate eforturile pentru a va asigura ca va protejam si respectam confidentialitatea datelor dvs. cu caracter personal prin implementarea masurilor necesare prevazute de normele si reglementarile in vigoare privind protectia datelor, inclusiv Regulamentul general (UE) 2016/679 privind protectia datelor (“ RGPD”).
Aceast capitol are rolul de a va informa asupra datelor cu caracter personal pe care le colectam de la dvs. sau pe care dvs. ni le comunicati prin intermediul prezentului site web, precum si a modului in care vom prelucra aceste date.
6.1. Potrivit normelor si reglementarilor in vigoare privind protectia datelor (“ RGPD”) – datele cu caracter personal sunt definite ca orice informatie privind o persoana fizica identificata sau identificabila. In principiu reprezinta date personale, pe care si Compania SORTY TECH SRL le are in vedere: numele si prenumele persoanei fizice, domiciliul, adresa de email, CNP, numar de telefon, coduri client/atribut al contului inregistrat, codul de identificare de tip AWB pentru livrarea produsului comandat etc.
6.1.1. Datele dvs. personale pe care le colecteaza si prelucreaza SORTY TECH SRL sunt: numele si prenumele persoanei, domiciliu (adresa postala pentru livrare), adresa de email, numar de telefon, coduri de identificare client/identificator online, date de facturare (in cazul finalizarii unei comenzi), voce, informatii bancare (in cazul efectuarii unui retur/ramburs de plata), cont social media.
Nu colectam si nu prelucram in alt mod date sensibile, asa cum sunt definite in Regulamentul General privind Protectia Datelor (prescurtat RGPD) in categorii speciale de date cu caracter personal. De asemenea, nu dorim sa colectam sau sa prelucram date ale minorilor care nu au implinit varsta de 18 ani.
6.1.2. Asadar, potrivit “RGPD”, sunt operatori de date cu caracter personal („Operatorii”) – (i) SORTY TECH SRL, societate romana cu personalitate juridica, cu sediul in Chiajna, Jud. Ilfov Str. Tineretului, Nr. 45B, Et. 2, Ap.9, Camera 1, avand nr. de ordine in Registrul Comertului J23/1138/2024 si CUI RO49587570 avand obligatia conform normelor nationale si a Regulamentului UE 679/2016 (RGPD) de a administra in conditii de siguranta si numai pentru scopurile specificate, datele tale cu caracter personal.
Aceste date au fost colectate/procesate/etc. in relatia comerciala desfasurata in trecut si/sau in curs de desfasurare si pentru care v-ati exprimat in mod valabil consimtamantul potrivit legislatiei in vigoare la momentul preluarii si colectarii datelor personale!
6.1.3. Compania aduce la cunostinta ca enumerarea din cadrul art. 6.1 si urmatoarele este pur exemplificativa si ca in raport de serviciul angajat de client, subscrisa colecteaza numai acele date personale minime necesare indeplinirii scopurilor/activitatilor realizate de Sorty.
6.2. in procesul de operare a prezentului site web, SORTY TECH SRL colecteaza anumite informatii (“date cu caracter personal”) referitoare la persoane fizice identificate sau care pot identifica persoane fizice, date furnizate de utilizatorii prezentului site web, prin exprimarea voluntara a consimtamantului, in mod direct (ex. nume, prenume, adresa postala, adresa de e-mail, numar de telefon) sau indirect (ex. adresa IP, utilizarea UUIDS (unique identifiers provided by social logins).
6.3. Scopurile prelucarii datelor cu caracter personal furnizate de catre un “Membru” sau un “Client Sorty”, avute in vedere si urmarite de catre SORTY TECH SRL sunt urmatoarele:
- procesarea comenzilor si retururilor;
- pastrarea relatiei cu partenerii contractuali in scopuri contabile;
- optimizarea activitatii de marketing;
- solutionarea cererilor privind indeplinirea unei comenzi
- comunicari de marketing;
- administrarea contului in cadrul platformei Sorty;
- scopuri statistice
- feedback-ul furnizat serviciilor oferite de catre Sorty.
- feedback-ul furnizat produselor/colectiilor oferite de catre Sorty, prin exprimarea optiunilor clientilor/membrilor privind anumite colectii de bunuri, optiuni care pot fi publicate pe magazinul online al companiei, asigurandu-se o promovare superioara a bunurilor respective.
6.4. Compania SORTY TECH SRL colecteaza, prelucreaza si administreaza datele tale personale in conformitate cu normele si reglementarile “RGPD” pentru urmatoarele perioade de timp: (i) in conformitate cu prevederile codului civil privind institutia juridica a prescriptiei, precum si a conditiilor contractuale asumate prin acceptarea termenilor si conditiilor, datele personale colectate sunt arhivate/pastrate de Companie pe o perioada de 3 ani de la incetarea contractului (pentru situatia livrarilor si neintervenirii solicitarilor de retur); (ii) datele personale colectate sunt arhivate/pastrate de Companie pe o perioada de 3 ani si/sau Client si-a exprimat de la data intervenirii ultimului retur aferent contului.
De asemenea este bine sa stiti ca putem prelucra date cu caracter personal pentru a va informa in legatura cu produse si servicii, oferte promotionale sau pentru abonarea la newsletter. Ca regula generala, aceste date cu caracter personal vor fi prelucrate in scopuri directe de marketing numai cu consimtamantul dvs. si prin utilizarea canalelor de comunicare (email, sms etc.) pe care le-ati indicat in momentul oferirii consimtamantului.
In aceste conditii este important sa cunoasteti ca vom utiliza consimtamantul dvs. exprimat in scop de marketing pana la retragerea acestuia, existand posibilitatea de retragere a acestui tip de consimtamant oricand.
Clientul Sorty, prin transmiterea datelor cu caracter personal, declara si accepta neconditionat ca datele sale personale sa faca parte, sa fie arhivate in baza de date a proprietarului, exprimandu-si astfel un acord expres si neechivoc ca datele sale personale sa fie stocate, utilizate si prelucrate conform scopurilor precizate la punctul 6.3.
6.5. Compania SORTY TECH SRL va informeaza ca prelucrarea reprezinta: orice operatiune/set de operatiuni asupra acestor date (cu sau fara utilizarea de mijloace automatizate), respectiv colectarea, inregistrarea, organizarea, structurarea, stocarea, adaptarea, modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, diseminarea, punerea la dispozitie, alinierea, combinarea, restrictionarea, stergerea, distrugerea etc. (aceste operatiuni sunt indicate cu titlu exemplificativ in Regulament, notiunea de prelucrarea reprezentand orice fel de operatiune in legatura cu datele personale).
6.6. La nivel teritorial dispozitiile regulamentului se aplica prelucrarilor efectuate de un operator sau imputernicit cu sediul in U.E., prelucrarilor de date personale ale unor persoane aflate in UE, efectuate de un operator sau imputernicit care nu e stabilit in UE, daca: se ofera bunuri sau servicii catre persoane aflate in UE sau se monitorizeaza comportamentul persoanelor din UE.
Compania SORTY TECH SRL este operator de date cu caracter personal potrivit normelor si reglemantarilor in vigoare, inclusiv RGPD.
6.7. Compania va aduce la cunostinta ca in raport de activitatea/serviciul ales de client, respectiv a scopului colectarii datelor cu caracter personal, Sorty poate transmite datele dvs. companiilor din grup, tertilor sau autoritatilor, pentru indeplinirea scopurilor pe baza temeiurilor activitatilor de procesare. Potrivit Regulamentului “RGPD”, va informam ca putem transmite sau oferi acces la anumite date cu caracter personal ce va privesc, urmatoarelor categorii de destinatari:
- societatilor din grup pentru gestiunea comenzilor;
- partenerilor comerciali pentru furnizarea produselor/serviciilor comandate
- furnizorilor de servicii de curierat;
- furnizorilor de servicii de plata/bancare;
- furnizorilor de servicii de contabilitate, pentru tinerea evidentei contabile prin imputernicit extern;
- altor societati cu care putem dezvolta programe comune de ofertare pe piata a bunurilor si serviciilor noastre;
- autoritatilor publice.
Va asiguram ca vom depune toate diligentele ca imputernicitul si/sau terta parte contractanta ofera garantii suficiente pentru a pune in aplicare masuri tehnice si organizatorice adecvate, astfel incat procedurile sa indeplineasca cerintele normelor si reglementarilor legale, inclusiv RGDP si sa asigure protectia drepturilor persoanei vizate (persoana fizica client/membru Sorty).
6.8. Temeiul pentru care prelucram aceste date personale si administram aceste date colectate poate fi in raport de scopul prelucrarii datelor consimtamantul dvs., acordat cu prilejul crearii contului online si al validarii acestuia, prin solicitarea de a fi devenit client/membru in comunitatea Sorty.
Totodata, temeiul este si unul legal si/sau contractual, avand la baza contractul/raportul comercial ce a luat nastere intre dvs., client si compania/companiile Sorty, prin plasarea comenzii si efectuarea platilor produselor comandate, prin efectuarea de retururi ale produselor neconforme si/sau refuzate etc., dar si un temei legitim necesar si indispensabil desfasurarii activitatilor comerciale si economice ale companiei Sorty prevazut asemenea de Regulament.
Vom prelucra datele dvs. personale pentru a imbunatati si a lua masuri de protectie, ori de cate ori se impune, pentru protectia privind utilizarea site-ului web si a utilizatorilor platformei Sorty fata de atacuri cibernetice, masuri de prevenire si detectare a tentativelor de frauda, inclusiv transmiterea unor informatii catre autoritatile publice competente, masuri de gestionare a diverselor altor riscuri.
6.9. De asemenea tinem sa fiti informati in mod complet si intelegem a va prezenta Principiile stabilite de Regulamentul UE 679/2016 si Drepturile Utilizatorului privind datele cu caracter personal.
6.10. Regulamentul european in domeniul protectiei datelor cu caracter personal reglementeaza un numar de 6 principii a fi respectate de operator (Compania SORTY TECH SRL) atunci cand proceseaza date personale:
Principiul legalitatii, echitatii (corectitudine) si transparentei. Conform acestui principiu, compania trebuie sa se asigure (1) ca prelucrarea de date trebuie sa fie realizata doar respectand dispozitiile legale, orice alta procesare va fi considerata a fi ilicita, (2) ca prelucreaza datele doar in modalitatile pe care persoana in cauza le-ar astepta in mod rezonabil si (3) ca procesarea trebuie sa fie transparenta, adica operatorul sa transmita subiectilor clar si deschis cum intentioneaza sa foloseasca datele personale.
- Principiul limitarii scopului pentru care sunt colectate datele. Compania noastra respecta acest principiu obligandu-se sa colecteze/proceseze datele personale doar pentru scopul determinat si transmis persoanei.
- Principiul reducerii la minim a datelor prelucrate. Compania noastra respecta acest principiu colectand/procesand numai acele date minim necesare pentru realizarea operatiunilor, adoptand norme prin care sa se asigure ca nu va colecta date inutile in raport de operatiunea comerciala.
- Principiul exactitatii, date actuale. Compania noastra va colecta/procesa de la clientii sai doar date exacte si actuale.
- Principiul pastrarii datelor pe o perioada necesara indeplinirii scopurilor pentru care sunt prelucrate. Compania noastra respecta principiul reglementat de regulamentul european, arhivand/pastrand datele dvs. doar pentru perioada de timp necesara indeplinirii scopurilor.
- Principiul integritatii si confidentialitatii. Compania noastra a implementat toate masurile de securitate si a dispus la nivelul propriilor departamente norme care au menirea de a asigura securitatea impotriva procesarilor neautorizate si ilicite si impotriva pierderilor de date accidentale, distrugerilor sau deteriorarilor.
6.11. Regulamentul european a statuat ca persoanele fizice (clientii/membrii Sorty) beneficiaza de 8 (opt) drepturi, astfel:
a) Dreptul la informare (art. 13, art. 14). A se avea in vedere ca in partea introductiva a documentului „termeni si conditii”, precum si prin prezentul capitol sunt prezentate informatii despre: identitatea si datele de contact ale operatorului si reprezentantului acestuia; datele de contact ale responsabilului cu protectia datelor; scopul prelucrarii si temeiul legal; destinatarii sau categoriile de destinatari; informatiile despre transferul de date catre o tara terta; garantiile adecvate; perioada de stocare; drepturile sale; dreptul de a formula plangere; eventualele consecinte a furnizarii datelor; existenta unui proces decizional automatizat.
b) Dreptul la acces (art. 15). Dreptul la acces al persoanelor este respectat de Companie si priveste urmatoarele: confirmarea cu privire la prelucrarea de date; accesul la datele prelucrate; furnizarea unei copii a datelor cu caracter personal, care fac obiectul prelucrarii; obtinerea de informatii suplimentare (contra unei taxe rezonabile); accesul de la distanta printr-un sistem care permite vizualizarea datelor de catre persoana vizata; verificarea identitatii persoanei care solicita informatii.
c) Dreptul la rectificare (art. 16, art. 19). Dreptul la acces al persoanelor este respectat de Companie si priveste: rectificarea de date indexate; completarea datelor.
d) Dreptul de stergere (art. 17, art. 19). Compania respecta dreptul de stergere exercitat de persoanele fizice numai in conditiile in care acest drept este exercitat intr-o manierea motivata/fundamentata:
Motive: datele nu mai sunt necesare; retragerea consimtamantului; opozitie; prelucrare ilegala. De asemenea, prin crearea Contului fiecare Membru sau Client si-a dat acordul ca Sorty sa transmita datele sale cu caracter personal catre partenerii contractuali unei obligatii legale impuse de dreptul Uniunii Europene sau de cel intern; oferirea de servicii unui copil, daca nu sunt indeplinite conditiile legale;
Dreptul nu se poate exercita si implicit respecta daca prelucrarea este necesara pentru: dreptul la libera exprimare si informare; respectarea unei obligatii legale; executarea unei sarcini in interes public; in domeniul sanatatii; arhivare; cercetare stiintifica sau istorica; scopuri statistice; constatarea, exercitarea sau apararea unui drept in instanta.
e) Dreptul la restrictionare (art. 17, art. 18). Regulamentul confera acest drept persoanelor, putand fi exercitat astfel:
Cazuri:
- contestare exactitate date;
- prelucrare ilegala;
- datele nu mai sunt necesare;
- operatorul poate doar stoca datele;
- orice prelucrare cu privire la date restrictionate necesita consimtamantul persoanei vizate;
- operatorul comunica tuturor destinatarilor rectificarea, stergerea sau restrictionarea datelor.
f) Dreptul la portabilitate (art. 20). Conform dispozitiilor regulamentului, Compania respecta dreptul persoanelor de a solicita portarea datelor proprii, intr-un format simplu, usor de citit si de a le transmite altui operator ales de persoana care isi exercita dreptul.
g) Dreptul la opozitie (de a inceta activitatea de procesare – art. 21), poate fi exercitat doar pentru urmatoarele scopuri: marketing direct; cercetare, stiintifice, istorice, statistice; indeplinirea unei sarcini in interes public, exercitarea autoritati publice; interesele legitime ale operatorului sau ale unei parti terte.
h) Dreptul de a nu fi evaluat prin profilare automata (art. 22) presupune:
Caracterul ilicit al crearii de profiluri indiferent de scop: evaluarea capacitatii si calitatii muncii salariatilor; acordarea de scoring – puncte;
Exceptie: existenta consimtamantului persoanei.
Este bine sa stiti ca aveti posibilitatea de a contacta si Responsabilul privind Protectia Datelor la nivelul Sorty la adresa de email: contact@sorty.ro. Va asiguram ca vom depune eforturile necesare pentru a raspunde prompt solicitarilor dvs. si pentru a-va furniza detaliile de care aveti nevoie!
De asemenea, va informam ca aveti dreptul sa depuneti o plangere la autoritatea de supraveghere cu privire la prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal. In Romania, datele de contact ale autoritatii de supraveghere pentru protectia datelor sunt urmatoarele:
Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal. B-dul G-ral. Gheorghe Magheru, nr. 28-30, Sector 1, cod postal 010336, Bucuresti, Romania, Telefon: +40.318.059.211 sau +40.318.059.212; E-mail: anspdcp@dataprotection.ro.
Pentru exercitarea drepturilor prevazute anterior, in calitate de client al companiei Sorty, aveti dreptul de a adresa o cerere scrisa, datata si expediata la adresa contact@sorty.ro prin care sa va exercitati in mod just si licit dreptul dvs. de interventie garantat, privind: (i) rectificarea, actualizarea, blocarea sau stergerea datelor a caror prelucrare nu este conforma dispozitiilor legislatiei nationale (Legea nr. 190/2018 privind masuri de punere in aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European si al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE, precum si ale Regulamentului UE 679/2016, putand fiti exercitat pentru toate actiunile sus mentionate in special cand datele sunt incomplete sau inexacte; (ii) anonimizarea datelor cu caracter personal, (iii) notificarea catre terte parti carora le-au fost prezentate/dezvaluite datele, cu conditia ca aceasta notificare sa nu presupuna un efort disproportionat fata de interesul legitim care ar putea fi lezat, respectiv pentru (iv) incetarea prelucrarii datelor sale personale in masura in care acest lucru este posibil potrivit scopului prelucrarii. In calitate de Operator, va informam ca vom inceta de indata prelucrarea datelor personale daca scopul pentru care le-am colectat a incetat.
7. Politica de utilizare Cookie-uri pe Sorty.ro
Această politică se referă la cookie-urile și tehnologiile similare folosite după caz, pe site-ul www.sorty.ro.
Cookie-urile sunt folosite în următoarele scopuri:
- de funcționare a site-ului;
- de îmbunătățire a experienței utilizatorului pe site (ex.: conținut adaptat preferințelor utilizatorului – categorii de produse și servicii);
- pentru publicitate (ex: măsurarea, optimizarea și caracteristicile de analytics – modul cum un utilizator ajunge pe site);
Ce sunt Cookie-urile?
Cookie-urile sunt fișiere de mici dimensiuni, formate de litere și numere, deseori codificate. Acestea sunt trimise de un server unui navigator web și apoi trimise înapoi (nemodificate) de către navigator, de fiecare dată când accesează acel server.
Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisă de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome, Mozilla) și este complet “pasiv” (nu conține programe software, viruși sau spyware și nu poate accesa informațiile de pe hard driverul utilizatorului).
Cookie-urile sunt folosite pentru autentificare precum și pentru urmărirea comportamentului utilizatorilor; aplicații tipice sunt reținerea preferințelor utilizatorilor și implementarea sistemului de „coș de cumpărături”. Aceste fișiere fac posibilă recunoașterea terminalului utilizatorului si prezentarea conținutului într-un mod relevant, adaptat preferințelor utilizatorului.
Cookie-urile asigură utilizatorilor o experiență plăcută de navigare și susțin eforturile Sorty pentru a oferi servicii confortabile utilizatorilor: ex: – preferințele în materie de confidențialitate online și istoric coșul de cumpărături. De asemenea, sunt utilizate în pregătirea unor statistici anonime agregate care ajută la înțelegerea modalității în care un utilizator beneficiază de www.sorty.ro , permițând îmbunătățirea structurii și conținutului dar excluzând indentificarea personală a utilizatorului.
Sorty folosește două tipuri de Cookie-uri: per sesiune și fixe (fișiere temporare ce rămân în terminalul utilizatorului până la terminarea sesiunii sau închiderea aplicației/browser-ului web). Fișierele fixe rămân pe terminalul utilizatorului pe o perioadă în parametrii cookie-ului sau până sunt șterse manual de utilizator.
Cum sunt folosite cookie-urile pe www.sorty.ro?
Denumire Cookie | Durată | Scop | Tip |
*cookieconsent_status | 365 zile | notificarea utilizatorilor cu privire la folosirea cookie-urilor | permanent |
*_rdptrk | 30 minute | evidența timpului petrecut pe site și al numărului de pagini accesate | permanent |
*frontend | 30 zile | îmbunătățirea experienței utilizatorului pe site | permanent |
Pe lângă aceste cookie-uri, Sorty folosește și cookie-uri de tipul 3rd party, având ca principal scop îmbunătățirea experienței utilizatorului pe site. Exemple de 3rd party cookie: *livechat, *optin monster, *google analytics, *optimizley sau google optimizer, *target2sell, *2performant, *RTB House, *Criteo, *Facebook, *Adwords Search, *Adwords Display, *Analytics, folosite ca modalitate de a oferi utilizatorului o experiență mai adaptată preferințelor sale. Aceste date sunt criptate într-un mod care face imposibil accesul persoanelor neautorizate la ele.
O vizită pe www.sorty.ro poate plasa:
- Cookie-uri de performanță a site-ului;
- Cookie-uri de analiză a vizitatorilor;
- Cookie-uri de înregistrare;
- Cookie-uri pentru publicitate;
- Cookie-uri ale furnizorilor de publicitate;
În general, o aplicație folosită pentru accesarea paginilor web permite salvarea Cookie-urilor pe terminal în mod implicit. Aceste setari pot fi schimbate în așa fel încât administrarea automată a Cookie-urilor să fie blocată de browser-ul web sau utilizatorul să fie informat de fiecare dată cand Cookie-uri sunt trimise către terminalul său. Informații detaliate despre posibilitățile și modurile de administrare a Cookie-urilor pot fi găsite în zona de setari a aplicației (browser-ului web).
Limitarea folosirii Cookie-urilor poate afecta anumite funcționalități ale www.sorty.ro. Cookie-urile reprezintă punctul central al funcționării eficiente a Internetului, ajutând la generarea unei experiențe de navigare prietenoase și adaptate preferințelor și intereselor fiecărui utilizator. Refuzarea sau dezactivarea cookieurilor poate face unele site-uri imposibil de folosit. Datorită flexibilității lor și a faptului că majoritatea dintre cele mai vizitate site-uri si cele mai mari folosesc cookieuri, acestea sunt aproape inevitabile; dezactivarea cookie-urilor nu va permite accesul utilizatorului la anumite funcționalități ale site-ului. De exemplu, blocarea anumitor cookie-uri vă poate împiedica să cumpărați online, să vă autentificați în contul dumneavoastră, etc.
Cu toate acestea, în cazul în care vă doriți blocarea cookie-urilor, urmați instrucțiunile de mai jos. Cele mai multe browsere sunt setate implicit să accepte cookie-uri, dar aveți posibilitatea să modificați setările sau să blocați anumite cookie-uri. Mai multe informații despre modalitatea de blocare a cookie-urilor în funcție de browser-ul folosit puteți găsi accesând link-ul alăturat:
Sorty folosește următoarele terțe părți în scopul oferirii de funcționalități, pentru analiză și pentru publicitate. Este posibil ca aceste terțe părți să seteze și să folosească cookie-uri și/sau tehnologii similare pe website-urile și în aplicațiile operate de Sorty, precum și pe website-uri și în aplicații altele decât cele operate de Sorty.
Pentru mai mai multe detalii, consultați politicile de protecție a datelor precum și ghidurile de administrare a preferințelor utilizatorilor și posibilitățile de dezactivare oferite de companiile care gestionează aceste servicii după caz.
Google Analytics
Categorie: Analiză
Scop: Web Analytic
Politici: https://www.google.com/analytics/terms/gb.html, https://support.google.com/analytics/answer/6004245
Google Adwords
Categorie: Publicitate
Scop: Remarketing/Dsplay/Search
Politici: https://policies.google.com/privacy, https://policies.google.com/technologies/ads
2Performant
Categorie:Publicitate
Scop: Remarketing
Politici: https://2performant.com/cookie-policy/
Utilizatorul are dreptul de a se opune colectării datelor sale personale și să solicite ștergerea acestora, revocându-și astfel acordul dat pentru document, și renunțând astfel la orice drept implicit specificat în acesta și fără nicio obligație ulterioară a vreunei părți față de cealaltă sau fără ca vreo parte să poată pretinde celeilalte daune-interese.
Pentru aceasta, Utilizatorul se va adresa Sorty, conform datelor de contact disponibile pe site, valabile la acea data. Folosindu-se de formularele disponibile pe site, utilizatorul are dreptul de a modifica datele pe care le-a declarat inițial pentru a reflecta orice modificare survenită, în cazul în care aceasta există.
Sorty se obliga ca datele colectate ale utilizatorului să fie folosite numai în conformitate cu scopurile declarate și să nu facă publică, să vândă, închirieze, licențieze, transfere, etc. baza de date conținând informații referitoare la datele cu caracter personal sau special ale utilizatorului vreunui terț neimplicat în îndeplinirea scopurilor declarate.
Excepție de la prevederile menționate anterior va face situația în care transferul/accesarea/vizualizarea/etc este cerută de către organele abilitate în cazurile prevăzute de reglementările în vigoare la data producerii evenimentului. Sorty nu răspunde pentru defecțiunile care pot periclita securitatea serverului pe care este găzduită baza de date care conține aceste date.
Toate browserele moderne ofera posibilitatea de a schimba setarile cookie-urilor. Aceste setari se gasesc de regula in “optiuni” sau in meniul de “preferinte” al browserului tau.
Pentru mai multe detalii puteti utiliza centrele de ajutor ale browserului:
Linkuri utile
Daca doriti sa afli mai multe infromatii despre cookie-uri si la ce sunt utilizate, recomandam urmatoarele linkuri:
8. Plata cu cardul
In cazul in care Clientul opteaza pentru plata online cu cardul a contravalorii comenzilor, contractului si/sau contractelor, autorizarea si remiterea spre Decontare a tranzactiilor de acceptare card se realizeaza exclusiv prin solutiile integrate PayU sau Adyen; PayU S.A.; Strype si Adyen sunt furnizorii Sorty de solutie software de facilitare a comertului electronic adica servicii de plata, administrare plati si protectie antifrauda.
Sunt acceptate toate tipurile de carduri emise de banci romanesti si straine sub siglele VISA si MasterCard, cu conditia ca bancile emitente sa le fi activat pentru plata online. De asemenea, sunt acceptate plati efectuate prin carduri de credit pentru plati in rate astfel cum sunt enumerate pe pagina cu informatii despre plati. Alte metode de plata sunt transferul bancar sau plata la livrare.
Sorty nu solicita si nu stocheaza nici un fel de informatii referitoare la cardul sau cardurile bancare ale Clientului, acestea fiind procesate direct pe serverele furnizorului de servicii de plata online.
9. Politica de vanzare online
9.1 Acces la serviciu
9.1.1. Accesul la serviciu este permis oricarui Membru care poseda sau isi creeaza un Cont pe site sau descarca aplicatia mobila iOS sau Android.
9.1.2. Pentru a i se permite accesul la serviciu, Membrul va trebui sa accepte prevederile Documentului.
9.1.3. Sorty isi rezerva dreptul de a limita accesul clientului la Serviciu si campanii marketing (de a nu-l include in campania de promovare si fidelizare, de a-i permite sa comande doar cu plata in avans, etc.) precum si dreptul de a anula comenzile deja plasate in urmatoarele cazuri: plasarea si refuzarea a mai mult de doua comenzi in sistemul de plata la livrare, mai mult de 2 comenzi ulterior anulate de catre Client prin utilizarea butonului „Anuleaza comanda” sau notificare din partea lui trimisa in scris pe adresa de email contact@sorty.ro sau modificarea comenzilor in sensul renuntarii la 20 de produse lunar din comenzile plasate, prin comunicare in scrisa din partea Clientului catre adresa de email contact@sorty.ro, folosirea unui limbaj tendentios, incalcarea dreptului de proprietate intelectuala etc., accesul si existenta Contului Clientului ar putea prejudicia in vreun fel Sorty. Sorty isi rezerva acest drept cu exceptia cazurilor permise de la art. 9.3.7 si oricare criteriu mentionat mai sus se indeplineste primul. Acest drept poate fi exercitat in orice moment si nu este necesara notificarea Clientului in acest sens.
9.1.4. Fiecare Membru poate avea un singur Cont. Este interzisa partajarea unui Cont intre mai multi Membri/Clienti.
9.1.5. In situatia in care se descopera accese partajate de mai multi Clienti, Sorty isi rezerva dreptul de a anula sau a suspenda accesul Clientului la Continut sau Serviciu. Daca exista comenzi plasate din conturile suspendate sau anulate, acestea vor fi anulate automat.
9.1.6. Sorty poate refuza o comanda in urma unei notificari prealabile adresate Clientului, fara a exista obligatii intre parti si fara ca o parte sa poata pretinde daune, pentru urmatoarele situatii:
Esuarea / invalidarea tranzactiei online;
Neacceptarea de catre banca emitenta a cardului Clientului / a tranzactiei;
Furnizarea de date incomplete sau incorecte de catre Client;
Activitatea Clientului poate produce daune site-ului sorty.ro, societatii Sorty SA si /sau partenerilor sai;
Clientul foloseste Serviciul intr-un mod neconform uzantelor normale si bunei-credinte sau isi exercita drepturile in scopul de a vatama sau pagubi Sorty intr-un mod excesiv si nerezonabil, contrar bunei-credinte;
Livrari consecutiv esuate din culpa Clientului;
Alte motive justificate (de ex.: plasarea si renuntarea nejustificata la mai mult de trei comenzi intr-un interval de 30 zile).
9.2. Produse si servicii
9.2.1. Sorty poate publica pe site informatii despre produse, servicii si/sau promotii practicate de catre acesta sau de catre oricare alt tert cu care Sorty are incheiate contracte sau acorduri de parteneriat, intr-o anumita perioada si in limita stocului disponibil.
9.2.2. Produsele si/sau serviciile achizitionate prin intermediul serviciului sunt destinate exclusiv uzului personal al Clientului.
9.2.3. Sorty poate limita capacitatea de achizionare a unor produse sau servicii disponibile pe site la un moment dat, unuia sau mai multor Clienti, pe motive intemeiate.
9.2.4. Toate tarifele aferente produselor sau serviciilor prezentate pe site sunt exprimate in lei (RON) si includ TVA.
9.2.5. Pretul RRP -“Recommended retail price” adica “Pret recomandat de furnizor” este o informatie de la furnizor catre comercianti privind vanzarea in magazine, centre comerciale sau orice alte spatii comerciale online sau cu prezenta fizica. Aceste recomandari au caracter pur informativ si nu au valoare juridica, nefiind obligatorii de aplicat, nefiind asimilate si nefiind incluse in vanzarile cu pret redus, astfel cum acestea sunt definite de OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata. Informatia RRP nu este pret de referinta practicat de Sorty in magazinele sale si produsele nu au fost oferite spre vanzare la acest pret de catre Sorty.
9.2.6. Facturarea produselor achizitionate se face exclusiv in RON folosind informatiile furnizate de Client in formularul destinat. Sorty nu raspunde de corectitudinea informatiilor furnizate de Client pentru factura sau de imposibilitatea deducerii unor cheltuieli datorita informatiilor furnizate incorecte de catre Client. Facturile se emit astfel: pentru platile efectuate anterior primirii produselor si serviciilor se emite factura de avans, iar pentru platile efectuate la momentul primirii produselor se emite factura finala la momentul expedierii catre Client (predarii catre curier). Pentru corectii (anulari, retur) se emit facturi de storno. Toate facturile sunt emise si inregistrate automat si incluse in raportarile fiscale. Nu se accepta corectii cu exceptia acelor modificari ale facturilor efectuate prin metodele si la termenele legale.
9.2.7. Plata produselor si/sau a serviciilor achizitionate prin intermediul serviciului se poate face atat online cu cardul de debit, plata cu cardul pentru plati in rate, utilizand diferite carduri mentionate si la livrare catre curier numai in numerar.
9.2.8. In cazul platilor online cu cardul Sorty nu este / nu poate fi facuta responsabila pentru niciun alt cost suplimentar suportat de client, incluzand dar nelimitandu-se la comisioane de conversie valutara aplicate de catre banca emitenta a cardului acestuia, in cazul in care moneda de emitere a acestuia difera de RON. Responsabilitatea pentru aceasta actiune o poarta numai clientul.
9.2.9. Plata in numerar sau prin intermediul sistemul POS (plata direct la agent cu card-ul, valabila pentru partenerii ADD Cargo, GLS) este o metoda de achitare intarziata a produselor, cu risc pentru Sorty de retragere a Clientului din Contract. De aceea aceasta optiune este disponibila doar in anumite cazuri si doar pentru anumite produse, iar Sorty isi rezerva toate drepturile de a aplica sau nu aceasta optiune in functie de criterii interne. In momentul plasarii comenzii Clientul este informat si accepta expres metoda de plata selectata/disponibila. In cazul in care Clientul comanda cantitati mai mari din acelasi produs (mai mult de 10 produse de acelasi tip), pentru produsele livrate direct de la Producator (in acest caz se va mentiona expres la descrierea produsului pe site) sau produse care se incadreaza in anumite criterii interne de comercializare (stocuri limitate, produse fragile si voluminoase, produse ce necesita manevrare speciala), Sorty ofera posibilitatea de plata exclusiv online cu card. Pentru produsele care nu se incadreaza in criteriile mentionate mai sus, Sorty poate oferi posibilitatea de plata prin transfer bancar. Optiunea de Plata in numerar/POS la livrare la curier este taxata suplimentar.
9.2.10. Plata comenzii in numerar sau POS la livrare (la curier, valabila pentru partenerii ADD Cargo, GLS) este o metoda de plata disponibila doar in anumite cazuri si doar pentru anumite produse. In cazul in care Clientul are comenzi nelivrate si neachitate, a carora suma totala este egala sau mai mare cu 5000 RON, Sorty ofera posibilitatea de a plasa comenzi suplimentare doar cu plata in avans (plata on-line sau prin transfer bancar). Aceasta posibilitate este activata in momentul plasarii comenzii pe site. Sorty NU poate fi obligat sa ofere optiunea de Plata comenzii in numerar, la livrare (la curier) pentru clienti cu istoric dovedit de a refuza/anula comenzi sau care prin activitatea lor contrara uzantelor normale si a bunei-credinte pot produce in orice fel daune site-ului sorty.ro, societatii Sorty SA si /sau partenerilor sai.
9.2.11. Informatiile din evenimentele de vanzare folosite pentru descrierea produselor, caracteristici si greutate disponibile pe site (imagini statice / dinamice / prezentari multimedia / link-uri catre alte siteuri etc.) nu reprezinta o obligatie contractuala din partea Sorty, acestea fiind cu titlu de prezentare. Sorty poate retrage o oferta de produse sau o poate modifica in orice moment pana la plasarea comenzii, fara a datora daune sau alte penalitati catre nici un potential client.
9.2.12. In imaginile produselor si/sau serviciilor Sorty isi rezerva dreptul de a utiliza si alte produse (accesorii etc.) care pot sa nu fie incluse in costurile produselor respective si implicit nu vor fi livrate la achizitia produselor. In acest caz, se precizeaza expres in descrierea produselor ce bun este de vanzare si se marcheaza si in imagine.
9.2.13. In cazul putin probabil cand Sorty nu va putea onora o parte din produse, acesta va notifica pe e-mail Clientul, oferindu-i una dintre alternative:
a. Anularea comenzii sau scoaterea din comanda a produsului ce nu mai poate fi livrat;
9.2.14. TAXA DE TIMBRU VERDE – valoare exprimata in lei, platita de catre Sorty catre compania autorizata cu preluarea operatiunilor de colectare, transport si valorificare / reciclare a deseurilor echipamentelor electrice si electronice, astfel cum este prevazut in OUG nr. 1037/2010 privind deseurile de echipamente electrice si electronice. Conform legii, taxa de timbru verde este facturata de catre Sorty (producator) si trebuie suportata in final de catre Clientul final (utilizator).
9.2.15. Prin optiunea „Sunt Eco”, toate instructiunile, descrierea produselor, documentele legate de produsele comandate, vor figura in format digital (in contul clientului sau pe email).
9.2.16. Produsele resigilate
Sunt produse funcționale, testate, care pot avea de la caz la caz, ambalajul deteriorat, mici imperfectiuni estetice, zgarieturi, lovituri sau care au fost dezambalate si expuse, sau asamblate deja.Avantajul acestor produse perfect funcționale este prețul mai mult decât bun. De ce să cumpar un resigilat? Pentru că este un produs perfect funcțional, testat și cu un pret foarte bun.
Perioada de garantie este specificata pentru fiecare produs resigilat in parte. In cazul Bunurilor resigilate, certificatul de garantie este emis de catre Sorty (sau factura de achizitie a produsului tine loc de certificat de garantie), iar garantia poate sa acopere o perioada diferita fata de perioada de garantie a aceluiasi produs nou, sigilat.
Conditiile de utilizare, manipulare si transport a unui Bun resigilat sunt aceleasi cu cele de la produsele noi sigilate si beneficiaza de aceleasi servicii daca nu este stipulat altfel in pagina produsului. Produsele resigilate nu beneficiaza de eventualele promotii/ oferte care insotesc produsele noi, de asemenea exista posibilitatea ca pachetul produsului resigilat sa nu contina toate accesoriile originale, documentatia, instructiuni de utilizare sau asamblare sau parti din ambalajul original.
Recomandam verificarea imediat dupa receptie a acestor produse resigilate. Produsele resigilate beneficiaza de 14 de zile drept de retur. Prin plasarea comenzii, Clientul declara ca a citit si inteles descrierea produsului resigilat si a eventualelor defecte sau lipsuri (de la caz la caz – mici imperfectiuni estetice, lipsa unor accesorii, a documentatiei, a ambalajului original etc.), motiv pentru care dupa expirarea perioadei de retur, Clientul nu poate solicita returnarea produsului din cauza faptului ca produsul era resigilat sau avea eventualele defecte sau lipsuri care au fost prezentate pe pagina produsului de pe site-ul Sorty.
9.3. Comanda online
9.3.1. Clientul poate efectua comenzi de produse comercializate la un moment dat, exclusiv pe site, ofertele fiind limitate in timp (dupa perioada indicata nu se mai pot plasa comenzi si articolele nu mai sunt vizibile pe sorty.ro). Pretul afisat pe site la momentul comenzii nu se va modifica, fiind ferm. Pentru o oferta care a expirat nu mai pot fi plasate comenzi. Sorty poate modifica oricand preturi, oferte, cantitati conform criteriilor interne (locatia geografica, disponibilitate stoc, etc.) cu respectarea comenzilor/contractelor deja plasate. Sorty nu poate fi obligata sa pastreze un anume pret decat pentru comenzile plasate; potentialii clienti care vizualizeaza ofertele dar nu plaseaza comenzi nu pot solicita un pret/oferta diferit de cel afisat pe site-ul sorty.ro.
9.3.2. Prin finalizarea comenzii Clientul consimte ca toate datele furnizate de acesta, necesare procesului de cumparare, sunt corecte, complete si adevarate la data plasarii comenzii, denumita in cadrul acestui document si comanda emisa.
9.3.3. Contractul la distanta este considerat incheiat de catre Sorty in Romania, atunci cand comanda plasata de catre Client este confirmata electronic de catre Sorty, in urma receptiei tuturor produselor (dpdv cantitativ si calitativ) din acea comanda de catre Sorty (direct sau prin subcontractori). Mai mult, inainte de a valida comanda Clientului si inainte de a expedia produsele, Sorty are dreptul sa contacteze Clientul, prin orice mijloc disponibil / agreat de Sorty (telefonic sau e-mail), pentru a obtine confirmarea personala de catre Client a datelor sale de identificare si livrare. Clientii accepta ca Sorty nu poate fi fortat sa valideze/livreze produse catre persoane care nu au confirmat datele de livrare si identificare.
9.3.4. Sorty va denunta unilateral si va anula automat comanda efectuata de catre Client, chiar si fara notificare prealabile adresata Clientului, fara nici o obligatie ulterioara a vreunei parti fata de cealalta sau fara ca vreo parte sa poata sa pretinda celeilalte daune-interese in urmatoarele cazuri:
9.3.4.1. Neacceptarea de catre banca emitenta a cardului Clientului, a tranzactiei, in cazul de platii online;
9.3.4.2. Invalidarea tranzactiei de catre procesatorul de carduri agreat de Sorty, in cazul platii online;
9.3.4.3. Datele furnizate de catre Client privind livrarea (adresa, date contact), pe site sunt incomplete sau incorecte;
9.3.4.4. Activitatea Clientului pe site poate si/sau produce daune de orice natura de partea Sorty si/sau partenerilor acestuia;
9.3.4.5. Realizarea a mai mult de doua livrari consecutive, esuate;
9.3.4.6. Pentru alte motive obiective.
9.3.5. In cazul in care Clientul renunta la o comanda cu plata efectuata in avans, prin transfer bancar confirmat sau prin solutia online de plata cu cardul si in care banca emitenta a cardului Clientului a autorizat tranzactia bancara, suma aceasta va fi rambursata de catre Sorty in maxim 14 zile de la data la care Sorty a luat la cunostiinta de acest fapt
9.3.5.1 In cazul rezolutiunii sau, dupa caz, rezilierii contractului din culpa Sorty, daca Clientul a efectuat plata in avans, prin transfer bancar confirmat sau prin solutia online de plata cu cardul si in care banca emitenta a cardului Clientului a autorizat tranzactia bancara, suma aceasta va fi rambursata de catre Sorty in maxim 7 zile de la momentul rezilierii contractului.
9.3.6. In cazul in care unele produse comandate de catre Client printr-o comanda efectuata cu plata efectuata in avans (prin transfer bancar confirmat sau prin solutia online de plata cu cardul) nu mai sunt disponibile pe stoc din motive independente de Sorty, Sorty va informa clientul asupra acestui fapt imediat ce cunoaste indisponibilitatea si va dispune rambursarea sumelor achitate in avans in termen de maxim 7 zile de la notificarea clientului.
9.3.7. O comanda plasata poate fi modificata numai in urmatoarele situatii si doar la solicitarea Clientului:
a) Clientul va solicita acest lucru in scris, trimitand un e-mail pe contact@sorty.ro mentionand clar solicitarea si numarul comenzii;
b) Clientul renunta la un produs si notifica Sorty inainte de expedierea comenzii;
c) Cresterea cantitatii dintr-un produs deja existent intr-o comanda, produs ce se afla intr-o campanie activa la momentul solicitarii suplimentarii comenzii;
d) Modificarea adresei de livrare;
e) Modificarea metodei de plata;
f) Modificare date pentru facturare. Pentru facturile emise deja nu se pot efectua modificari privind persoana juridica/fizica (inlocuire cu o noua persoana), doar corecturi (ale denumirii/nume, date contact etc.).
9.3.8. Comenzile nu pot fi modificate, in cazul in care Clientul opteaza pentru plata online sau prin transfer bancar a contravalorii acestora.
9.3.9. In cazul in care un Client isi modifica datele personale, folosind formularele disponibile pe site, toate comenzile in derulare existente la acel moment isi pastreaza datele definite/acceptate de catre Client inainte de momentul modificarii, luandu-se in considerare, pentru livrare si contact, noile date modificate corespunzator.
9.3.10. O comanda plasata poate fi anulata inainte de expedierea acesteia prin intermediul butonului „Anuleaza comanda” din Contul Clientului sau prin solicitarea Clientului in scris trimitand un e-mail pe contact@sorty.ro, mentionand clar anularea si numarul comenzii.
9.3.11. La orice comanda plasata clientul este obligat sa verifice si sa accepte cadrul contractual.
9.4. Comanda telefonica
9.4.1. Clientul / Membrul nu poate efectua comenzi telefonice. Clientul / Membrul nu poate solicita modificarea comenzii la telefon.
9.5. Contract si finalizare
9.5.1. Sorty va emite si transmite catre Client toate documentele necesare care sa ateste achizitionarea produselor/serviciilor de catre Client conform legislatiei in vigoare.
9.5.2. Sorty va facilita informarea Clientului asupra stadiului de finalizare in care se afla comanda sa prin trimiterea unui e-mail de informare la adresa indicata de acesta. Factura emisa va cuprinde toate mentiunile obligatorii in conformitate cu art. 319 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal si va putea fi descarcata in format pdf din contul Membrului.
9.5.3. Contractul la care se adauga documentele care atesta livrarea catre Client a coletului de catre curier (AWB semnat si Decontat) din partea Sorty, devine Contract onorat.
9.5.4. Contractul este incheiat pe durata determinata. Acesta va fi considerat ca fiind incetat in momentul in care partile isi vor fi executat obligatiile reciproce in termenele si conditiile stabilite prin prezentul Document.
9.5.5. In cazul in care exista diferente intre numarul de produse comandate (asa cum poate fi accesata din „Contul meu”) si continutul coletului, Clientul are obligatia de a notifica Sorty si in maximum 24 de ore de la receptia coletului prin e-mail catre adresa contact@sorty.ro cu detaliile aferente (foto, explicatii etc.).
9.6. Transport
9.6.1. Costurile transportului in sistem de curierat a produselor achizitionate pe site-ul sorty.ro de la vanzatorul Sorty sunt urmatoarele:
a) Pentru livrarea produselor comandate cu plata in avans (plata online cu card bancar sau prin transfer bancar), taxa de livrare este afisata in Cosul de Cumparaturi si este in valoare de 0 lei;
b) Pentru livrarea comenzilor cu plata ramburs se percepe o taxa de ramburs, care este afisata in Cosul de Cumparaturi si poate varia in functie de produsele achizitionate.
Costul total al comenzii este comunicat Clientului la momentul plasarii comenzii si Clientul accepta in mod expres, prin plasarea comenzii, estimarile pentru costul transportului, indiferent de datele care au stat la baza determinarii acestui cost. In consecinta, Clientul nu poate solicita ulterior plasarii comenzii un cost inferior al transportului pe baza unor cantariri sau masurari proprii ale coletului.
Sorty ofera serviciul de livrare pana in fata usii locuintei/imobilului din adresa de livrare specificata in momentul plasarii comenzii, atat timp cat caracteristicile/particularitatile locatiei permit efectuarea livrarii fara incalcarea reglementarilor legale privind securitatea muncii.
In cazul in care livrarea nu poate fi efectuata fara incalcarea prevederilor legale prestatorul de servicii, firma de curierat poate refuza livrarea in fata usii locuintei/imobilului.
c) Costurile transportului in sistem de curierat a produselor achizitionate de la Partenerii Sorty Marketplace de pe site-ul sorty.ro sunt afisate in mod distinct in Cosul de Cumparaturi, produsele fiind livrate separat fata de produsele achizitionate de la Sorty SA.
9.6.2. Timpul de livrare al unei comenzi este comunicat expres la plasarea acesteia si este un interval de zile influentat de: transportul bunurilor de la furnizorul de marfa al Sorty, timpii de procesare in centrul logistic al furnizorului initial si in depozitul Sorty, zile lucratoare din luna, numarul produselor din comanda si timpii de procesare a fiecarui produs etc.
Timpul total de livrare poate fi decalat de un produs cu perioada mai lunga, astfel ca Clientul accepta ca prin cumularea a mai multe produse intr-o comanda decaleaza livrarea produselor pana la data cea mai indepartata.
Livrarile se vor efectua de regula in interiorul perioadei asumate la plasarea comenzii (variaza intre 2 zile si 8 saptamani) si Clientul poate obtine informatii privind statusul livrarii in orice moment. In cazul in care produsul poate fie livrat cu depasirea termenului susmentionat, Sorty va informa de indata Clientul prin E-mail, oferind doua optiuni: Clientul fie renunta (in scris) la comanda/produs, fie accepta noul termen de livrare propus. In eventualitatea in care plata a fost efectuata in avans prealabil livrarii, sumele platite vor fi rambursate in totalitate conform legii, in termen de maximum 14 zile de la data renuntarii.
9.6.2.1. Clientul are posibilitatea alegerii Livrarii rapide a produselor semnalizate in mod special in acest mod. In cazul Livrarii rapide, produsele din stoc vor fi expediate imediat.
9.6.2.2. In cazul in care Clientul comanda produse cu Livrare rapida si produse cu Livrare standard, produsele din cos vor fi alocate in comenzi diferite. Produsele cu Livrare rapida vor fi alocate intr-o comanda care va fi expediata imediat in intervalul indicat, iar produsele cu Livrare standard vor fi alocate intr-o comanda separata. Fiecare comanda va avea o taxa de transport separata. Sunt exceptate la plata comenzile ce indeplinesc, fiecare, dupa re- alocare, conditiile de livrare gratuita mentionate in site.
9.6.3. Sorty poate avea campanii privind livrarea gratuita (perceperea unei taxe de livrare – asa cum e definita la 9.6.1. in suma 0 (zero) LEI. Livrarea gratuita se aplica pentru articole vandute de catre Sorty SA, nu de catre Partenerii Sorty Marketplace, care sunt achitate cu plata in avans (plata online cu card bancar sau prin transfer bancar), numai in anumite conditii, incluzand dar nelimitandu-se la:
a. Mentinerea contractului/comenzii in formula initiala (fara modificari/amanari);
b. Modificarea comenzii la initiativa Sorty: modificari privind perioada de livrare (in special amanari), produse care devin indisponibile, alte erori de sistem, etc.
9.6.4. Expediere MultiColet – Pentru a asigura integritatea produselor mici sau fragile si pentru a reduce perioada de livrare, Sorty foloseste sistemul de MultiColet: o comanda este trimisa cu mai multe expeditii separate (in zile separate). Clientul poate verifica numarul de expeditii al unei comenzi si statusul acestora in sectiunea Contul meu de pe sorty.ro. Sorty nu garanteaza in niciun fel ca o comanda este transmisa intr-o singura expeditie si nici nu solicita taxe suplimentare pentru livrarea in doua expeditii. Modul de impachetare si livrare este la libera alegere a Sorty, cu respectarea obligatiei de livrare integrala a produselor in perioada asumata.
9.7. Calitate si garantii
9.7.1. Sorty respecta prevederile de garantie conform legislatiei romanesti in vigoare. Detalii clare legate de aceste garantii sunt date de catre fisele produselor si niciun membru nu poate solicita o garantie extinsa, mai mult decat cea mentionata. Garantia se aplica conditiilor normale de utilizare si este valabila numai pentru produsele achizitionate si platite de Client de la Sorty. Produsele beneficiaza de o garantie de conformitate conform prevederilor Legii 449/2003, astfel cum aceasta a transpus Directiva 1999/44/CE privind vanzarea de bunuri de consum si garantiile conexe sau daca in prezentarea produsului este precizat un termen extins de garantie se aplica termenul mai lung.
Raspunderea Sorty, conform prevederilor art. 9-14 din Legea 449/2003, este angajata daca lipsa de conformitate apare intr-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului, pentru produsele cu o durata medie de utilizare de cel putin 2 ani. Garantia presupune rambursarea valorii pentru produsele neconforme sau repararea acestora pentru care Clientul notifica comerciantul in scris in termenul legal; Sorty poate inlocui produsele neconforme sau defecte si poate oferi repararea la anumite categorii de produse (electrice, electrocasnice, gadgeturi, ceasuri) comercializate de Sorty care beneficiaza de garantie sustinuta de unitati service autorizate ale partenerilor Sorty sau ale producatorilor.
9.7.2. Produsele neconforme redevin proprietatea Sorty in situatiile in care nu pot fi inlocuite sau reparate. Clientul nu este indreptatit la despagubiri sau penalitati pentru produsele neconforme si prin plasarea comenzii declara ca accepta una din variantele propuse de catre Sorty, acestea fiind: repararea produsului, inlocuirea produsului sau rambursarea contravalorii produsului/produselor achizitionate in cazul lipsei de conformitate, aplicabile dupa caz.
9.7.3. Conditiile de garantie nu se aplica pentru urmatoarele cazuri: s-a intervenit asupra produsului, a fost reparat si / sau modificat de personal neautorizat; numarul de serie al produsului, componentele sau accesoriile au fost modificate, anulate sau eliminate; produsul prezinta defecte fizice: lovituri, crapaturi, cioburi, rugina sau prezinta urme de utilizare in conditii neadecvate: tensiuni de alimentare necorespunzatoare, supunerea la variatii mari de temperatura si presiune, manipulare incorecta, patrunderea de lichide, metale sau alte substante in interiorul echipamentelor.
9.7.4. Detalii clare despre trasaturile caracteristice ale fiecarui produs sunt furnizate pe site. Informatii cu privire la termenii si conditiile de garantie Sorty si instructiunile de utilizare generale a diferitelor tipuri de produse pot fi predate Clientului ca document in format digital, disponibile din contul Sorty sau cerute prin adresa prin e-mail. Daca aceste informatii nu au parvenit Clientului acesta le poate obtine oricand prin e-mail catre contact@sorty.ro
9.8. Renuntarea la contract si returnarea produselor
9.8.1. Clientul Sorty poate returna produsele achizitionate prin intermediul unui Contract si este indreptatit sa primeasca intreaga contravaloare platita pentru produse, in urmatoarele situatii:
9.8.1.1. Produsele prezinta deteriorari severe care le fac neconforme;
9.8.1.2. Produsele livrate sunt diferite (specificatii, cantitate etc.) fata de comanda plasata;
9.8.1.3. Produsele prezinta defecte de fabricatie;
9.8.1.4. Clientul s-a retras din contract in termenul de 14 zile de la data livrarii comenzii.
9.8.2. In cazul art. 9.8.1.4. privind dreptul de retragere din contract al Clientului, acesta va suporta costul taxei de livrare pentru produsele returnate, pe care il va vizualiza in contul sau de client, cost ce va putea varia in functie de numarul, dimensiunea si/sau greutatea produselor returnate. Prin completarea formularului de retur, Clientul are posibilitatea de a selecta produse simultan din una sau mai multe comenzi returnabile (cele in termen maxim de 14 zile). In cazul in care Clientul foloseste alt curier sau alte modalitati de livrare (posta, personal), adresa de returnare produse este (respectiv adresa depozitului Partenerului X al Sorty Marketplace asa cum ea apare pe factura Produsului) si se va aplica art. 13 alin. 3 si art. 14 din Ordonanta De Urgenta nr. 34 din 4 iunie 2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative. Clientul are obligatia de a achita in mod direct costurile aferente transportului (costurile de transport nu vor fi platite de Sorty si nu se va accepta plata prin sistemul ramburs la destinatie). Plata transportului nu se face la adresa de returnare produse Sorty si nu se vor accepta colete cu plata ramburs pentru valoarea produselor la destinatar.
9.8.3. Inainte de expirarea perioadei de retragere, Clientul informeaza Sorty cu privire la decizia sa de retragere din contract. In acest scop, Clientul poate alege una dintre urmatoarele variante:
a) De a folosi modelul de formular de retragere disponibil pe site-ul Sorty SA in sectiunea Retur;
b) De a face orice alta declaratie neechivoca in care isi exprima decizia de retragere din contract.
9.8.4. Clientului care a notificat Sorty conform art 9.8.3., ii revine responsabilitatea de a se asigura ca produsele la care a facut referire au fost returnate sau inmanate catre Sorty (respectiv ParteneruluiX al Sorty Marketplace) sau unei persoane autorizate de Sorty (respectiv de PartenerulX al Sorty Marketplace) sa receptioneze produsele, fara intarziere nejustificata si in decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat Sorty decizia sa de retragere din contract. Termenul este respectat daca produsele sunt expediate de Client inainte de expirarea perioadei de 14 zile impachetate corespunzator pentru protejarea pe durata transportului. Clientul ii revine responsabilitatea de a face dovada ca a trimis produsele catre Sorty (respectiv ParteneruluiX al Sorty Marketplace), prin pastrarea documentului (awb-ul de ridicare produse) oferit de catre compania de curierat, in momentul ridicarii returului, pana la termenul legal de rambursare a sumei. Prin formularul de retur, Clientul notifica Sorty de cerinta de retur, iar Sorty ridica produsele mentionate in formularul de retur si puse la dispozitie de Client in urmatoarele zile lucratoare, nedepasind cele 14 zile legale.
9.8.5. Clientul Sorty nu va putea sa returneze produsele achizitionate si/sau nu va pretinde orice alte daune-interese/despagubiri, in urmatoarele situatii:
9.8.5.1. In cazul in care cererea de returnare pentru oricare din situatiile prevazute in art. 9.8.1 are data de expediere a notificarii intentiei de returnare care depaseste perioada de 14 zile prevazute conform art 9.8.2, calculata din ziua urmatoare datei contractului onorat.
9.8.5.2. In cazul in care se returneaza un produs avand ca motivatie una dintre situatiile prevazute in art. 9.8.1, iar produsul returnat nu este in aceeasi stare in care a fost livrat (cu documentele care l-au insotit, cu toate componentele).
9.8.5.3. In cazul in care produsele au fost confectionate dupa specificatiile prezentate de Client sau personalizate in mod clar.
9.8.5.4. In cazul in care au fost comandate si livrate produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de Client (aceste produse sunt marcate in prezentare ca produse nereturnabile).
9.8.5.4.1. Costumele de baie si articolele de tip lenjerie intima trebuie sa aiba in continuare sigiuliul de igiena;
9.8.5.4.2. Produsele nu trebuie sa prezinte deteriorari sau urme de purtare;
9.8.5.4.3. Articolele pot fi probate, insa din motive de igiena sigiliul/autocolantul nu trebuie sa fie indepartat;
9.8.5.4.4. Articolele de lenjerie intima din silicon (adezive) nu pot fi returnate daca ambalajul a fost desfacut;
9.8.5.4.5. Bijuteriile si accesoriile pentru par nu pot fi returnate daca ambalajul a fost deteriorat;
9.8.5.4.6. In cazul seturilor de lenjerie pachetul trebuie sa fie nedesfacut si nu se pot returna seturi incomplete sau articole separate.
9.8.5.5. In cazul in care au fost comandate si livrate produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente.
9.8.5.6. In cazul produselor care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid.
9.8.5.7. In cazul produselor alimentare si bauturilor, conform dispozitiilor art. 3.3.i) din OUG 34/2014.
9.8.5.8. In cazul produselor conforme care necesita asamblare, iar Clientul a desigilat produsul/produsele respective si a inceput procesul de asamblare (intrucat acest proces poate duce la diminuarea valorii initiale a produsului).
9.8.5.9. Daca Clientul este persoana juridica si doreste retragerea din contract in temeiul OUG 34/2014. Conform dispozitiilor OUG 34/2014 persoanele juridice nu intra in categoria consumatorilor, iar Sorty este indreptatita sa nu accepte returul / retragerea din contract a persoanelor juridice in cazurile in care produsele sunt conforme. Totodata, Sorty este indreptatita sa nu accepte returul cantitatilor mari de produse conforme din partea persoanelor juridice. In cazul in care produsele sunt neconforme, clientul persoana juridica poate trimite o notificare pe adresa de email contact@sorty.ro, specificand numarul comenzii, produsul si piesele lipsa ale acestuia sau defectul constatat, impreuna cu fotografii exemplificand neconformitatea produsului. In urma verificarilor suplimentare, clientul va fi contactat pentru solutionarea notificarii.
9.8.6. Produsele ce constituie un kit/set trebuie returnate ca un kit/set.
9.8.7. In cazul retragerii din contract a Clientului, Sorty ii ramburseaza acestuia toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea sa, fara intarziere nejustificata si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a Clientului conform art. 9.8.2. si 9.8.3. Returnarea se face folosind aceleasi modalitati de plata ca si cele folosite de Client pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care Clientul a fost de acord cu o alta modalitate de plata si cu conditia de a nu cadea in sarcina Clientului plata de comisioane in urma rambursarii. Se vor aplica costuri de livrare retur pentru fiecare produs returnat în funcție de dimensiunea si/sau greutatea sa, suma acestora putand fi vizualizata in contul de client.
9.8.8. Clientul Sorty poate returna produsele achizitionate prin intermediul unui Contract si este indreptatit sa primeasca partial contravaloarea platita pentru produse daca acestea sunt intr-o stare de diminuare a valorii de revanzare (nu au toate componentele, prezinta deficiente, nu au documentatia initiala sau alte cauze care modifica produsul initial).
9.8.9. Daca clientul nu impacheteaza corespunzator pentru protejarea/manipularea produselor returnate, curierul indicat in formularul de retur este indreptatit sa nu preia bunurile notificate pentru retur. Daca clientul trimite produsele impachetate necorespunzator pentru protejare/manipulare prin alta metoda(alt curier, posta romana, predare personala etc.) este raspunzator de orice distrugeri, defecte, descompletari constatate la receptia returului. Prevederile de mai sus Nu se refera la ambalajul original al produselor ci la orice ambalaj care conform standardelor de curierat precizate pe pagina curier sunt in masura sa protejeze produsele in functie de specifcul lor(material, dimensiuni etc.).Sorty isi rezerva dreptul sa nu accepte produsele asupra carora au fost efectuate interventii neautorizate, cele care prezinta urme de uzura sau folosire excesiva, zgarieturi, ciobituri, lovituri, socuri mecanice / electrice, produsele carora le lipsesc accesorii
9.9. Vouchere Sorty – Sorty poate acorda Vouchere valorice cadou, cu suma fixa, sau cu suma procentuala, proportional cu valoarea produselor eligibile din valoarea cosului de cumparaturi, cu titlul de cheltuieli deductibile de marketing, prin Campanii promotionale, a caror Regulamente de Desfasurare sunt afisate in perioada Campaniilor respective pe sorty.ro. Alocarea voucherelor se face procentual pe fiecare produs eligibil in functie de ponderea produsului in totalul comenzii. Sorty poate modifica mecanismul Regulamentelor unilateral, fara ca Utilizatorii sa poata cere daune interese pentru ne-alocarea sau anularea de Vouchere Sorty.
In cazul returului produselor pentru care s-a aplicat Voucherul cu suma fixa mentionat mai sus in acest articol, se retine valoarea proportionala folosita a Voucherului aferenta produsului sau produselor returnate din valoarea totala a comenzii (spre ex: la un voucher valoric de 100 lei aplicat la o comanda de 300 lei, iar toate produsele au fost eligibile pentru aplicarea voucherului si produs returnat in valoare de 150 lei, Clientului i se va retine 50 lei din valoarea voucherului si i se va rambursa suma de 100 lei.
In cazul returului produselor pentru care s-a aplicat Voucherul cu suma procentuala din valoarea fiecarui produs eligibil de reducere din cosul de Cumparaturi, mentionat mai sus in acest articol, se retine valoarea proportionala a Voucherului aplicat la valoarea produsului sau produselor returnate (spre ex: daca pentru un cos de cumparaturi de 100 lei format din 3 produse se foloseste un voucher de 10 lei, daca se returneaza un produs de 50 lei (50% din valoarea cosului de cumparaturi), se retine 5 lei din voucher si se ramburseaza 45 lei.
10. Carduri Cadou (Gift Cards)
10.1. Orice persoana care doreste sa ofere un cadou poate achizitiona un Card Cadou de valoarea dorita, completand datele beneficiarului. Cardul Cadou se transmite Clientului prin e-mail.
10.2. Conditii de achizitie si utilizare Card Cadou:
- Cardul Cadou poate fi achizitionat online;
- Cardul Cadou poate fi achizitionat online exclusiv prin card bancar, fara a se percepe nicio taxa sau comision de emitere. Valoarea Cardului Cadou este exact suma platita de Client la achizitionare;
- Valoarea Cardului Cadou este de 100 lei, 200 lei, 500 lei. In functie de dorinta Clientului, valoarea Cardului Cadou poate fi stabilita direct de Client, acesta introducand suma dorita intre 50 lei (sau echivalent in moneda locala) si 5000 lei;
- Cardul Cadou poate fi utilizat o singura data (utilizare unica, nu multipla), in limita valorii acestuia, doar pentru produsele vandute si livrate de Sorty, exceptie fac produsele marcate cu denumirea de “Resigilate”, disponibile pe site-ul sorty.ro si este valabil un an din momentul emiterii si transmiterii sale catre Client. Dupa aceasta perioada, Cardul Cadou expira automat. Valoarea produselor achizitionate trebuie sa fie egala sau mai mare decat valoarea Cardului Cadou. Valoarea Cardului Cadou se scade din totalul valorii cosului de comanda. Daca valoarea totala a produselor din cosul de comanda este inferioara valorii Cardului Cadou, aceasta diferenta se pierde, nu se pastreaza/salveaza/reporteaza in contul Clientului;
- In cazul in care produsul achizionat cu Cardul Cadou depaseste valoarea acestuia din urma, diferenta ramasa de achitat poate fi platita prin orice modalitate de plata pusa la dispozitie de site-ul sorty.ro;
- Pot fi achizitionate mai multe Carduri Cadou simultan. Acestea vor fi trimise via e-mail aceluiasi Client si in contul sau de pe sorty.ro. Se poate utiliza maximum un Card Cadou intr-o singura comanda, Cardurile Cadou nu se pot cumula si nu se pot utiliza impreuna cu Vouchere Sorty
- Cardul Cadou va fi livrat doar in format electronic in cel mai scurt timp prin email si in contul de Client, imediat dupa ce este procesata plata;
- Cardul Cadou poate fi personalizat de catre Client si este emis in format electronic, avand un cod unic si nu poate fi inlocuit in caz de furt sau pierdere;
- Folosirea cardului cadou inseamna acceptarea termenilor si conditiilor referitoare la acesta din prezenta sectiune;
- Cardul Cadou poate fi utilizat imediat dupa emitere;
- Cardul Cadou este transmisibil, putand fi utilizat si de o alta persoana decat cea in numele careia a fost achizitionat initial;
- Cardurile Cadou nu pot fi transformate in lei si nu pot fi folosite in afara site-ului sorty.ro;
- In cazul unor suspiciuni de frauda privind obtinerea si utilizarea de Carduri Cadou, Sorty isi rezerva dreptul de a suspenda sau anula unilateral orice folosire a Cardurilor Cadou Sorty, fara ca utilizatorul (Clientul) sa aiba dreptul de a pretinde daune interese sau contravaloarea acestor Carduri Cadou;
10.3. Politica de retur
Cardul Cadou poate fi returnat in aceleasi conditii prevazute la art. 9.8. din rezentul document Termeni si Conditii;
In cazul in care Clientul sau utilizatorul Cardului Cadou doreste sa returneze produsul/produsele achizitionate prin intermediul unui Card Cadou, returul va fi efectuat in conditiile prevazute in art. 9.8 din prezentul document Termeni si Conditii. Contravaloarea produselor returnate achizitionate prin intermediul Cardurilor Cadou se rambureaza in contul bancar indicat de Client/utilizator.
11. Termeni si Conditii de achizitie produse vandute de partenerii Marketplace Sorty
11.1. Cum poti deveni partener in platforma Sorty Marketplace
Sistemul Sorty Marketplace este disponibil pentru toti comerciantii care pot oferi produse de retail si au capacitatea de a procesa comenzile clientilor si asigura serviciile post-vanzare.
11.2. Despre Sorty Marketplace
Sorty Marketplace este sistemul prin care partenerii Sorty isi afiseaza propriile produse pe site-ul Sorty, alaturi de produsele vandute direct de catre Sorty. Clientii pot comanda simultan atat produse Sorty cat si produse din oferta oricarui partener Sorty, insa vor fi evidentiate in mod diferit in Cosul de Cumparaturi.
Toti partenerii care fac parte din sistemul Sorty Marketplace au fost verificati si sunt permanent monitorizati ca sa putem asigura standardele de calitate cu care sunt obisnuiti clientii Sorty.
Produsele afisate pe site-ul Sorty care sunt vandute si livrate de PartenerX sunt marcate cu aceasta mentiune. Astfel, Clientul este informat ca produsul respectiv este vandut de PartenerX, o companie independenta, acceptata de Sorty SA in sistemul Sorty Marketplace in urma analizarii calitatii serviciilor si produselor pe care le ofera.
Cand comanzi un astfel de produs, transmitem comanda ta Parteneruluix si acesta ti-l va livra impreuna cu toate documentele legale. Pentru filtrul de selectie a produselor in functie de furnizori/parteneri, ordinea de afisare a furnizorilor/partenerilor in lista va fi stabilita automat in functie de numarul de produse pe care furnizorul/partenerul le are in cadrul categoriei/cautarii selectate.
Conditiile comerciale si politica sunt aceleasi cu cele care insotesc produsele vandute direct de catre Sorty. Taxele de livrare si retur se supun politicii proprii, specifice fiecarui partener Sorty Marketplace, prezentate in pagina Partenerului X, la sectiunea Retur si Garantie.
11.3. Informatii referitoare la Comanda
Ca sa poti comanda produse vandute de catre Sorty si de catre partenerii din Sorty Marketplace, trebuie sa detii sau sa iti creezi cont de Client. Din contul de Client se poate urmari foarte usor unde se afla coletul tau care contine produse vandute de catre Sorty sau de catre partenerii Sorty Marketplace.
Produsele ofertate de partenerii din Sorty Marketplace pot fi comandate prin toate modalitatile cu care te-ai obisnuit deja: online pe site-ul Sorty sau din aplicatia Sorty.
In cosul de cumparaturi, poti avea simultan atat produse vandute si livrate de Sorty, cat si de partenerii din Sorty Marketplace, grupate dupa partenerul care le comercializeaza. Sub fiecare grup de produse vei regasi toate taxele aferente comenzii.
11.4. Termene de livrare, stocuri, facturare
La fel ca si produsele vandute direct de Sorty, produsele vandute de partenerii din Sorty Marketplace au afisate informatii de stoc in timp real precum si timpul estimat de sosire la destinatie pentru fiecare localitate din Romania, in cazul unei comenzi plasate la momentul afisarii ofertei. Produsele ofertate de partenerii din Sorty Marketplace sunt livrate doar prin intermediul curieratului rapid.
Impreuna cu produsele comandate, vei primi facturi corespunzatoare. In cazul in care optezi pentru plata ramburs, vei plati separat fiecare factura in momentul in care ti se livreaza produsele respective, iar plata se va face catre curierul care efectueaza livrarea.
Livrarea produselor achizitionate de la partenerii din Sorty Marketplace se face direct de catre acestia, exclusiv prin curier rapid. Nu se pot face livrari la sediul partenerului sau la depozitul Sorty. Documentele aferente produselor achizitionate de la partenerii nostri (factura, certificat de garantie pentru produse de indelunga folosinta etc.) sunt livrate de catre partener impreuna cu produsele comandate.
In cazul in care vei comanda simultan produse de la Sorty si alti parteneri, vei primi cate un colet separat de la Sorty si fiecare partener.
11.5. Garantie si service
Pentru fiecare produs de folosinta indelungata care beneficiaza de garantie vei primi la livrare un certificat de garantie cu toate detaliile centrului de service care asigura reparatiile pe durata termenului de garantie. Garantia produselor achizitionate de la partenerii din Sorty Marketplace este asigurata de catre partenerul care a vandut produsul sau de catre centrul de service autorizat al producatorului, dupa caz.
11.6. Retur produse
Partenerii din Sorty Marketplace ofera acelasi termen de retur de 14 zile conform Termeni si Conditii Sorty. Partenerii Sorty Marketplace pot oferi acoperirea taxei de livrare pentru produsele returnate (indiferent de motivul returnarii, cu exceptia cazurilor de returnare abuziva) conform politicii de retur proprii. Conditiile de retur sunt prezentate in pagina partenerului, la sectiunea Retur si Garantie, pe care o poti accesa dand click pe numele acestuia din pagina produsului pe care doresti sa il returnezi.